Direct Lender Spotcap Nederland wordt onderdeel van CapitalBox

Spotcap Nederland gaat verder als Capital Box. Aanvragen kunnen gedaan worden via deze link. Voor bestaande klanten wijzigt er niets, zij kunnen inloggen zoals zij gewend zijn. Heeft u als klant vragen, dan kunt u contact opnemen met onze client service afdeling, voor contactgegevens, klik hier. Spotcap Partners ontvangen per mail meer informatie over hun specifieke situatie, daarnaast kunnen zij contact opnemen met hun Spotcap accountmanager. Voor meer informatie over deze transitie kunt u kijken op onze FAQ pagina, klik hier.

Hoe verschijnt mijn website hoger in de zoekresultaten van Google?

Als ondernemer zoekt u vast wel eens op uw eigen bedrijf of product in Google. Het kan voorkomen dat er andere webpagina’s verschijnen in de resultaten boven de website van uw eigen bedrijf. Heeft u zich wel eens afgevraagd hoe dit kan?

Er zijn diverse manieren om ervoor te zorgen dat een website goed ‘rankt’ in een zoekmachine. Bijvoorbeeld het afstemmen van de websiteteksten op het zoekgedrag van de doelgroep. Op deze manier kunt u beter stroomlijnen dat potentiële klanten ook daadwerkelijk op uw website terechtkomen. Hieronder delen we een aantal kosteloze basistips voor het verbeteren van de ranking van uw website.

1. Relevantie

Relevante content doet het doorgaans beter in zoekmachines. De relevantie van de content op een website beïnvloedt hoe hoog die website in de zoekresultaten verschijnt bij een bepaalde zoekterm. Bijvoorbeeld: als loodgietersbedrijf in Amsterdam wil je graag hoog in de zoekresultaten verschijnen wanneer mensen de termen ‘loodgieter Amsterdam’ googlen. Het is dus nuttig om relevante content te schrijven voor de beoogde websitebezoeker. Het kan relevant zijn om onderzoek te doen naar veel gebruikte sleutel- en zoekwoorden , zodat u de  content op uw website hierop optimaal kan afstemmen.

2. ‘Referral links’

Referral links zijn links op externe platforms die doorverwijzen naar uw website of webpagina’s Al deze links samen vertellen een zoekmachine, zoals Google, meer over de inhoud en relevantie van uw website. Zij leveren namelijk een bewijs van de betrouwbaarheid en authenticiteit van uw website en content.

Daarbij zijn referral links voor de websitebezoeker ook handig om door te klikken naar nieuwe informatie.

3. Snelheid van de website

Het verbeteren van de websitesnelheid komt niet alleen de ranking van uw website ten goede, maar ook sales- en conversiecijfers. Uit onderzoek van Akamai blijkt dat 40% van de gebruikers een website verlaat als de laadtijd langer dan 3 seconden is. Dit hoge percentage illustreert het belang van een korte laadtijd voor websites van bedrijven!

Amazon ontdekte hoe zeer dit klopt, na een omzetstijging van 1% te hebben waargenomen voor elke 100 milliseconden dat hun website sneller laadt. Walmart zag daarnaast een stijging van 2% in de verkoop voor elke seconde dat hun website sneller laadt.

Er zijn verschillende manieren waarop  de laadtijd van een website verkort kan worden. Zo kunt u bijvoorbeeld het aantal HTTP-verzoeken minimaliseren en pagina’s zo compact mogelijk maken.

4. Gratis Google-vermelding

Google biedt de mogelijkheid om een gratis Google-vermelding van uw bedrijf in te stellen. Deze vermelding wordt weergegeven wanneer gebruikers op ‘Google Zoeken’ of ‘Google Maps’ uw bedrijf intypen. Het geeft de gebruiker een overzicht van de adresgegevens, contactgegevens en faciliteiten in de buurt van de organisatie.

Door middel van het instellen van deze vermelding creëert u weer een stukje betrouwbaarheid en herkenbaarheid voor uw onderneming. Ook herkent Google op deze manier de website van uw bedrijf, waardoor u weer hoger in de zoekresultaten verschijnt.

5. Zichtbaarheid op social media

Succes op social media is afhankelijk van goede zichtbaarheid, wat direct effect kan hebben op de zogenoemde ‘social media presence’. Ook dit helpt uw ranking in zoekresultaten te verbeteren.

Zo kan social media ondersteunen in het optimaliseren van sleutelwoorden in zoekopdrachten naar uw bedrijf. Daarnaast kunnen bedrijven ook via social media backlinks genereren, wat weer helpt in de positie van zoekresultaten.

Kortom, bovenstaande tips kunnen goede hulpmiddelen zijn  voor het verbeteren van de zichtbaarheid en vindbaarheid van uw website. Niet alleen helpt dit natuurlijk in het opbouwen van het gewenste imago van uw bedrijf, maar ook in het aantrekken van nieuwe klanten!

Kan jouw onderneming een boost gebruiken in de vorm van aanvullend werkkapitaal?

Ontdek binnen enkele minuten of je in aanmerking komt voor een zakelijke lening.