Spotcap sluit partnership met traditionele bank

Online kredietverstrekker Spotcap en de Oostenrijkse bank BAWAG Group kondigen een strategische samenwerking aan op het gebied van kredietverlening aan MKB-bedrijven in Oostenrijk.

Onder deze overeenkomst verzorgt Spotcap aan BAWAG P.S.K. de technologie om online kredieten tot 30.000 euro te beoordelen. Klanten van BAWAG P.S.K. kunnen vanaf vanaf nu gebruikmaken van de geavanceerde technologie van Spotcap om op efficiënte wijze krediet te verkrijgen.

Spotcap lanceert hiermee haar nieuwe propositie, waarin ze Lending as a Service (LaaS) diensten aanbiedt aan traditionele financiële partijen. Naast directe kredietverlening aan ondernemers – in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Australië en Nieuw-Zeeland – verzorgt Spotcap nu ook de technologie in kredietafhandeling voor een bank in een land waar het nog niet actief is. Op beide terreinen wil het bedrijf de komende jaren haar positie verstevigen om zo in steeds meer landen MKB-ondernemers te bereiken.

Dit maakt Spotcap de eerste Europese FinTech-speler die een samenwerking sluit met een Europese bank op het gebied van kredietverlening voor het MKB. Hiermee is Spotcap uitgegroeid tot een gevestigde partij in de Nederlandse financiële sector. Spotcap verstrekt inmiddels meer dan 150 miljoen euro aan kredieten per jaar, waarvan ongeveer de helft toe te wijzen is aan Nederland. De onderneming stelt zich ten doel om in 2018 200 miljoen euro krediet aan ondernemers te verstrekken.

Vanaf het begin heeft Spotcap zich op het standpunt gesteld dat FinTech niet disruptive is voor het traditionele bankieren, maar juist van toegevoegde waarde kan zijn voor het traditionele bankieren en een verrijking van het financieringslandschap. Het vertrouwen van de gerenommeerde bank BAWAG Group bevestigt de kwaliteit van Spotcap als solide FinTech-kredietverstrekker en markeert een nieuwe fase voor het bedrijf in de MKB-financieringsmarkt.

Partner worden van Spotcap?

Klik hier voor meer informatie