Spotcap en AH&BC lanceren partnership met spectaculaire aftrap nieuwe seizoenshelft

17 maart 2019, Amsterdam. Spotcap en de Amsterdamsche Hockey & Bandy Club (AH&BC) gaan een partnership aan in de vorm van sponsoring. De lancering van de sponsorship vond vandaag plaats op de club zelf in aanwezigheid van het bestuur en belangrijke relaties. Dit tijdens de wedstrijd Amsterdam – Den Bosch Dames 1, wat eindigende in een spectaculaire overwinning door Amsterdam.

De Amsterdamse hockeyclub trapt de tweede helft van het veldseizoen op unieke wijze af met de bekendmaking van een nieuwe sponsor: Spotcap, zakelijk financier voor ondernemers. De twee partijen raakten vorig jaar al in gesprek over een partnership. Niels Turfboer, directeur bij Spotcap: “Spotcap en de Amsterdamse Hockeyclub zijn opgebouwd uit hetzelfde DNA: best-in-class, gespitst op precisie en snelheid. Daarbij zit partnering in ons bloed. Zelf heb ik ook gehockeyd, dus ik ben meer dan trots om nu met Spotcap deze mooie sport te supporten!”

De lancering ging gepaard met een soft launch op 5 maart en de officiële launch op 17 maart waarbij belangrijke relaties, partners  en media aanwezig waren. De boarding van Spotcap waren duidelijk zichtbaar op het veld tijdens de titanen-wedstrijd van Amsterdam – Den Bosch Dames 1. De samenvattingen van de wedstrijden werden ook uitgezonden op televisiekanalen NOS en Ziggo Sport, waarbij het direct een nationale bekendmaking betrof.

De Amsterdamse hockeyclub is de grootste hockeyclub van Noord-Nederland. Al decennia lang behoren de spelers van de club tot de beste van Nederland en internationaal. Zowel Dames 1 als Heren 1 spelen op het hoogste niveau. Vrijwel elk jaar doet de club met het eerste mannen- en vrouwenteam mee in de strijd om de landstitel in de Nederlandse hoofdklasse.

Marc Staal, voorzitter Amsterdam: “Als oudste hockeyclub van het Europese continent, zijn wij zeer vereerd dat juist een jong, innovatief en vooral technisch zo een vernieuwend bedrijf als Spotcap, op veel fronten haar gelijke in ons heeft gevonden. Die herkenning is wederzijds. En met name ook de toegankelijkheid, die zo tekenend is voor de dienstverlening van Spotcap, en haar enthousiaste team.”

De sponsorship behelst een samenwerking waarin de twee partijen samen optrekken in diverse communicatieve uitingen. “Sport leeft heel erg binnen Spotcap,” geeft Turfboer aan. “We hebben een sportief team, waaronder ook hockeyers. Het voelt als een tweede natuur om ons te verbinden aan sport en nu ook sponsor van hockey te zijn.”

De omvangrijke boarding van Spotcap blijft het hele speelseizoen hangen en zullen tevens elke zondagavond in de samenvattingen op het televisiekanaal Ziggo Sport te zien zijn.