Direct Lender Spotcap Nederland wordt onderdeel van CapitalBox

Spotcap Nederland gaat verder als Capital Box. Aanvragen kunnen gedaan worden via deze link. Voor bestaande klanten wijzigt er niets, zij kunnen inloggen zoals zij gewend zijn. Heeft u als klant vragen, dan kunt u contact opnemen met onze client service afdeling, voor contactgegevens, klik hier. Spotcap Partners ontvangen per mail meer informatie over hun specifieke situatie, daarnaast kunnen zij contact opnemen met hun Spotcap accountmanager. Voor meer informatie over deze transitie kunt u kijken op onze FAQ pagina, klik hier.

Spotcap doet onderzoek naar rol adviseurs bij financiering MKB-ondernemers

Voor MKB-ondernemers is het vinden van financiering niet altijd even gemakkelijk. Bijvoorbeeld financiering voor nieuwe voorraden, het aantrekken van nieuw talent of als overbrugging. Ondernemers hebben soms moeite met het aantrekken van zakelijk krediet, terwijl dit vaak wel cruciaal is voor de continuïteit en groei van de organisatie. Daarom start Spotcap een onderzoek naar de rol die adviseurs spelen in financieringsvraagstukken bij ondernemers.

Er zijn tegenwoordig veel meer vormen van financiering beschikbaar. Hierdoor is het landschap versnipperd geraakt, met verschillende financiële producten die in verschillende situaties geschikt zijn. Het is daarom voor financieel adviseurs cruciaal om goed te weten wat de mogelijkheden en karakteristieken van financieringsvormen zijn. Zo kunnen ze ondernemers gericht en gepast adviseren.

“We weten dat financiële adviseurs een voorkeur hebben voor bepaalde financieringsvormen, meestal bancair. Dat is vertrouwd. Er zijn wel zo’n 25 financieringsvormen in de markt verkrijgbaar, toch worden er veel niet of nauwelijks gebruikt. Wij willen graag weten welke vragen ondernemers aan hun adviseurs stellen en hoe bekwaam zij hun adviseurs vinden,” aldus Lex van Teeffelen.

Niels Turfboer (Directeur Spotcap Benelux en VK): “De uitkomsten van het onderzoek geven inzicht in de rol die adviseurs innemen bij financiële vraagstukken. Zo helpen wij ondernemers uiteindelijk om betere adviezen voor financiering te krijgen. Voor de Nederlandse Beroepsvereniging van Accountants is het onderzoek heel relevant. De uitkomsten verduidelijken hoe de rol van accountants beïnvloed wordt door het veranderende financiële landschap. Daarnaast geeft het onderzoek voor alle betrokken partijen inzicht in de laatste ontwikkelingen in de financiële markt.”

Het onderzoek start deze maand en wordt uitgevoerd in samenwerking met Hogeschool Utrecht (HU) en de Nederlandse Beroepsvereniging van Accountants (NBA). Het project wordt geleid door HU lector dr. Lex van Teeffelen en uitgevoerd door onderzoeker Roderick Udo.