Innovatie binnen de groothandel

Hoe zit het met de financiering?

Innovatie vindt plaats in elke branche en wordt steeds belangrijker, zo ook voor ondernemers in de groothandel. Zo blijkt uit onderzoek van de Rabobank dat de toegevoegde waarde van groothandels onder andere zit in het kiezen voor een combinatie van zowel een online als een offline benadering. Dus, hoe zorg je er als groothandelaar voor dat je de concurrent bij, of zelfs vóór, blijft?

Omni-channel groothandel

Om te beginnen kun je beginnen vaktechnologieën en -systemen in te zetten ten behoeve van de dagelijkse werkzaamheden. Zo kun je met verzamelde data uit het verleden de vraag van de afnemer in de toekomst voorspellen. Of met behulp van een automatisch processen de leveringssnelheid verbeteren. Een dergelijke omni-channelbenadering, waarbij offline en online elkaar versterken, draagt bij aan het optimaliseren van de klantbeleving en levert uiteindelijk een sterkere positie binnen de bedrijfstak op.

Financiering van de innovatie

Middels de inzet van slimme technologie draag je uiteindelijk bij aan het bedrijfsresultaat en dus extra inkomsten. Echter, dit heeft tijd nodig en vaak ook (logistieke) veranderingen binnen het bedrijf. De implementatie van deze veranderingen vraagt dan ook vaak om een investering vooraf. Denk hierbij aan het aanschaffen van nieuwe systemen of het aantrekken van expertise. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van aanvullende financiering, bijvoorbeeld in de vorm van online zakelijk krediet.

Flexibel opnemen en boetevrij aflossen

Om het investeren in je onderneming financieel te ondersteunen, kun je het beste kiezen voor een flexibel krediet dat boetevrij vervroegd is af te lossen. Op deze manier ben je als ondernemer vrij in het opnemen van krediet waar nodig en los je het desgewenst net zo flexibel weer af. Zo speel je optimaal in op trends en ontwikkelingen en draagt de investering in innovatie bij aan de groei van je business.

 

Meer over financiering voor de groothandel?

Klik hier